Afgekeurde zeecontainer kopen

Wanneer is een zeecontainer afgekeurd?

Een zeecontainer wordt gebruikt voor het transporteren of opslaan van allerlei verschillende soorten goederen. Een container beschadigd raken tijdens het laden of lossen van een containerschip, maar ook na verloop van tijd kan een container beschadigd raken. Blootstelling aan elementen van buitenaf zorgt hiervoor. Denk bijvoorbeeld aan het zoute water op zee (en daardoor ook de lucht), die het proces van corrosie en roestvorming versnellen.

Voldoet niet meer aan CSC-certificering

Elke container heeft tijdens het in gebruik nemen hiervan een zogenaamde CSC-certificering. Deze certificering, kort voor Container Safety Convention, is zelfs verplicht wanneer een container gebruikt wordt voor internationaal transport. Met het CSC-certificaat wordt aangegeven dat de container veilig is voor transport, waarbij er een plaatje wordt aangebracht op de buitenkant van de container. Er zijn verschillende eisen waar een container aan moet voldoen voordat het een CSC-certificaat krijgt, waarbij onder meer gelet wordt op:

  • Er geen gaten, scheuren of andere schade is aan de bodem, muren of dak
  • De toegangsmogelijkheden goed afsluiten (deuren, luiken, etc.)
  • De container water- of vloeistofdicht is

Wanneer een container niet meer aan de bovenstaande eisen voldoet vervalt de CSC-certificering en is de container feitelijk gezien afgekeurd. Op ons depot worden afgekeurde containers gerepareerd en voorzien van een nieuwe CSC-certificering zodat deze opnieuw in gebruik kunnen worden genomen.

Bekijk containers

Afgekeurde zeecontainer kopen

Sommige zeecontainers hebben de zogenaamde BER-status gekregen, wat staat voor Beyond Economical Repair. Deze containers zijn in veel gevallen dusdanig afgekeurd dat het niet interessant is om deze te repareren of renoveren. Deze containers kunnen echter nog prima ingezet worden voor opslag op locatie, wat vaak een slimme oplossing is voor ondernemingen die op korte termijn een opslagmogelijkheid op locatie nodig hebben.

Voor opslag van goederen wordt meestal een 20FT container gebruikt, deze is ca. 6 meter lang. Een 40FT container is ca. 12 meter lang. De interne maten vindt u bij de details van de desbetreffende container.

Bovendien is het mogelijk om uw afgekeurde zeecontainer naar wens te modificeren. Voorbeelden zijn het toevoegen van (zij)deuren, luiken en het aanleggen van elektriciteit. Onze monteurs verzorgen uw container modificatie.

Liever nieuw of tweedehands

Wilt u de mogelijkheden open houden, en de container in de toekomst wellicht toch gebruiken voor goederentransport? Dan kan een zeecontainer met CSC-certificering interessanter zijn. Een afgekeurde zeecontainer is niet geschikt voor transport, een nieuwe of tweedehands container is dat wel. Onze containers zijn ingedeeld in nieuw, A- en B-kwaliteit. Neem een kijkje bij onze zeecontainers of reefer containers voor koeltransport.

Offerte aanvragen

Of u nu op zoek bent naar een afgekeurde zeecontainer of toch een container die geschikt is voor transport, het is altijd mogelijk om een offerte aan te vragen. Geef uw voorkeur op en omschrijf eventuele wensen voor modificatie en levering op locatie. We zullen u binnen 2 werkdagen voorzien van een offerte op maat.

Offerte aanvragen

Verstuur direct een bericht

Bent u op zoek naar een specifieke container of een bepaalde afmeting? Vraag het onze medewerkers door een bericht te sturen en wij proberen u zo snel mogelijk te helpen!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Direct een aanvraag versturen

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.